اهمیت تحقیق بازار .1افزایش سطح رقابت .2تعیین چهره بازار .3امتناع شرکتها از ورود غیر کارشناسانه .4هزینه گزاف معرفی محصول (طرح بازاریابی و فروش) ● ● ● .5اطمینان خاطر برای مقبول بودن (قیمت و نیازهای مصرف کننده) .6سیستم توزیع مناسب و خدمات پس از فروش .7تبلیغات موثر .8اجتناب از تاکتیک های مقطعی مأموریت تحقیقاتی .1 بازرگان- نقاط قوت: محرمانه بودن نسبی، سرعت در اجرا - نقاط ضعف: عدم مهارت، تعصب به تولیدکننده .2 مدیر یا مجری ارشد- نقاط قوت: .